AUTOPERFIL: VOLVO S60 2019 É TESTADO NOS ESTADOS UNIDOS

VOLVO S60 2019 É TESTADO NOS ESTADOS UNIDOS
Passo à frente: Volvo aposta nas motorizações híbridas no sedã S60
por Hubén Royo
Exclusivo no Brasil para Auto Press
Editor de Imagens: Quinzinho
Ninguém pode negar o bom momento que a Volvo está vivendo. Há alguns anos, a marca sueca, que fazia parte do Premier Automotive Group, da Ford, foi vendida barato para a chinesa Gelly. Para muitos, era o fim. De lá para cá, houve uma transformação radical em seu desempenho de mercado. O primeiro produto dessa nova era foi o XC90, que em 2016 recebeu o prêmio North American Truck of the Year, seguido do novo XC60, do S90 e do XC40, além das peruas V90 e V60. Agora, os holofotes estão no S60 2019: trata-se do primeiro modelo da marca a seguir a política da empresa de eliminar a propulsão diesel – o modelo vai se concentrar nas versões a gasolina e híbridas. É também o primeiro carro fabricado nos Estados Unidos na nova plataforma de Charleston. A expectativa é de que o carro chegue ao Brasil no segundo semestre do ano que vem.
O novo S60 2019 usa a plataforma SPA (Scalable Product Architecture). Ela tem como prioridade principal reduzir consideravelmente o peso dos veículos. Isso explica o motivo de a marca migrar para a utilização de mecânicas “reduzidas”, deixando de lado o desempenho. Outra característica dessa plataforma é a possibilidade de incorporação de trens de força híbridos com mais facilidade.
No caso da variante T6 AWD, o S60 carrega um propulsor de 2.0 litros twincharger com 316 cv, enviados às quatro rodas através de uma transmissão automática de oito velocidades. Um compressor mecânico funciona em regime de baixos giros, o que elimina o efeito turbo lag. Depois de um certo ponto, um turbocompressor passa a atuar. Assim, sempre há potência para sair adiante em qualquer circunstância. Certamente, há um momento em que o compressor e o turbo funcionam ao mesmo tempo, o que pode aumentar o consumo, mas esse é um fato raro e que permite acelerações suaves e constantes em toda faixa de rotação. Essa solução também foi utilizada pelo Grupo Volkswagen na primeira geração do motor 1.4 TFSI. No Brasil, a versão Sport do Audi A1, de 185 cv, usou este propulsor.
No novo S60, as versões de topo utilizam motorização híbrida. O T6 Twin Engine Plug-in Hybrid combina o mesmo motor da versão a gasolina com um elétrico para entregar 340 cv. Tem ainda o S60 Polestar T8 Twin Engine AWD Plug-in Hybrid, que desenvolve 415 cv. Nesses modelos, o motor a combustão envia a potência ao eixo dianteiro e o túnel de transmissão, onde ficaria o eixo cardã, passa a alojar um conjunto de baterias de íons de lítio que alimenta o motor elétrico – que, por sua vez, envia a potência exclusivamente ao eixo traseiro.
Portas adentro, o S60 2019 não traz muitas novidades. Ele se parece bastante com os outros modelos da gama da Volvo. Mas não decepciona: o acabamento é excelente e os materiais são de boa qualidade. Os destaques vão para os detalhes em alumínio no painel, para a tela central no formato vertical com funcionalidade similar à de um tablet, e para o painel de instrumentos digital, assim como head-up display colorido. Além disso, tem teto solar panorâmico, central com compatibilidade com Apple Carplay e Android Auto, e climatizador de três zonas para a versão T6 AWD e de duas zonas para o T8 Polestar (sacrifício pela montagem da bateria). Como opcional, há sistema de áudio da Bowers and Wilkins.
Como é tradição na marca, a segurança foi levada a sério. Além de airbags, ABS e ESP, o S60 2019 tem pacote City Safety de série, com sistema de frenagem automática e capacidade para reconhecer pedestres, ciclistas e animais de grande porte. Tem ainda sistema de reconhecimento da faixa de rolagem, sensor de ponto cego e sistema de condução semiautônoma até 130 km/h.
Nos Estados Unidos, o Volvo S60 2019 tem preços que começam em US$ 37 mil (cerca de R$ 140 mil) e alcançam US$ 56 mil (aproximadamente R$ 210 mil). A montadora sueca tem planos de trazer o modelo para o Brasil em junho de 2019, mas ainda não há previsão de preços para o mercado nacional.

Primeiras impressões
Geração potencializada
Los Angeles/EUA – No percurso sinuoso da Mulholland Drive, o S60 T6 AWD demonstrou que se sai muito bem em curvas. Já não há mais a sensação de excesso de peso na dianteira, como ocorria na geração anterior. As acelerações são contundentes e o propulsor não demonstra falta de potência em nenhuma circunstância. Há muita agilidade e transmissão de segurança, o que o torna divertido de dirigir. Além disso, o carro é silencioso e a direção tem uma calibração equilibrada entre retroalimentação, rapidez e conforto.
Por sua vez, o S60 T8 Polestar mantém essas mesmas virtudes, mas ainda mais potencializadas. Um detalhe importante é o sistema de freios da marca Brembo, que se mostram ainda mais eficaz em seu funcionamento. Definitivamente, o carro é bastante rápido e transmite muita confiança para fazer as curvas em velocidades altas.

Autocosmos. com/MéxicoProdução Carta Z Notícias Ltda

75 comentários em “AUTOPERFIL: VOLVO S60 2019 É TESTADO NOS ESTADOS UNIDOS

  • Pingback:Google

  • 24 de agosto de 2019 em 04:53
    Permalink

    Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?

    I mean, what you say is valuable and all. Nevertheless
    just imagine if you added some great photos or video clips to give your
    posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and videos,
    this blog could definitely be one of the best in its field.
    Great blog!

    Resposta
  • 20 de agosto de 2019 em 12:52
    Permalink

    It’s rare to locate an expert in whom you might have some faith. In the world at present, nobody absolutely cares about showing others exactly how in this subject matter. How happy I am to have now found a really wonderful website as this. It’s people like you exactly who make a true difference nowadays through the ideas they talk about.

    Resposta
  • 19 de agosto de 2019 em 18:22
    Permalink

    Hi there, this weekend is fastidious in favor of me, for the reason that this moment
    i am reading this impressive educational paragraph here at
    my home.

    Resposta
  • 19 de agosto de 2019 em 00:50
    Permalink

    Generally I do not read article on blogs, but I would
    like to say that this write-up very pressured me to try and do so!
    Your writing style has been amazed me. Thank you, quite nice article.

    Resposta
  • 18 de agosto de 2019 em 11:05
    Permalink

    Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your efforts and I will be waiting for your further write
    ups thank you once again.

    Resposta
  • 18 de agosto de 2019 em 04:17
    Permalink

    I simply want to say I’m very new to weblog and seriously savored you’re website. Almost certainly I’m likely to bookmark your blog post . You really have very good writings. Regards for sharing with us your web site.

    Resposta
  • 15 de agosto de 2019 em 10:37
    Permalink

    I just want to tell you that I am beginner to blogging and site-building and truly liked you’re page. Almost certainly I’m going to bookmark your blog post . You certainly have tremendous posts. Thank you for revealing your blog site.

    Resposta
  • 13 de agosto de 2019 em 18:30
    Permalink

    At this time it looks like Movable Type is the top blogging platform out there right
    now. (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

    Resposta
  • 13 de agosto de 2019 em 05:21
    Permalink

    I all the time used to read paragraph in news papers but now as I am a user
    of web thus from now I am using net for articles,
    thanks to web.

    Resposta
  • 31 de julho de 2019 em 16:28
    Permalink

    Wow! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different subject but it has pretty
    much the same page layout and design. Excellent choice of colors!

    Resposta
  • 30 de julho de 2019 em 22:04
    Permalink

    Hello just wanted to give you a brief heads up and let you
    know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I
    think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

    Resposta
  • 26 de julho de 2019 em 02:42
    Permalink

    you’re in reality a just right webmaster. The web site loading pace is amazing.
    It sort of feels that you are doing any distinctive trick.

    Furthermore, The contents are masterwork. you’ve performed a
    great activity on this topic! natalielise pof

    Resposta
  • 26 de julho de 2019 em 00:19
    Permalink

    Awesome issues here. I am very happy to see your article.

    Thank you so much and I’m having a look forward to touch you.
    Will you kindly drop me a mail?

    Resposta
  • 23 de julho de 2019 em 16:01
    Permalink

    Very good article! We are linking to this particularly great post on our site.
    Keep up the great writing. plenty of fish natalielise

    Resposta
  • 23 de julho de 2019 em 03:48
    Permalink

    Hi! I know this is kinda off topic but I was wondering if you
    knew where I could get a captcha plugin for
    my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one?
    Thanks a lot!

    Resposta
  • 20 de julho de 2019 em 00:45
    Permalink

    This is a very good tip particularly to those new to the blogosphere.
    Brief but very precise info… Appreciate your sharing this one.
    A must read article!

    Resposta
  • 19 de julho de 2019 em 11:26
    Permalink

    This is the perfect blog for everyone who really wants to find out about this topic.
    You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally
    would want to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic which has been discussed for many years.
    Excellent stuff, just excellent!

    Resposta
  • 19 de julho de 2019 em 00:50
    Permalink

    I am actually pleased to glance at this webpage posts which
    carries tons of valuable information, thanks for providing these kinds of information.

    Resposta
  • 18 de julho de 2019 em 07:43
    Permalink

    Helpful information. Fortunate me I found your website by chance, and I’m shocked why this coincidence did not happened earlier!
    I bookmarked it.

    Resposta
  • 17 de julho de 2019 em 01:01
    Permalink

    whoah this weblog is excellent i really like studying your posts.

    Stay up the good work! You already know, lots of
    persons are hunting around for this info, you could aid them greatly.

    Resposta
  • 15 de julho de 2019 em 07:01
    Permalink

    First of all I would like to say awesome blog!
    I had a quick question in which I’d like to ask if you
    don’t mind. I was curious to find out how you center
    yourself and clear your thoughts before writing.
    I’ve had a tough time clearing my thoughts in getting my thoughts out.
    I do enjoy writing however it just seems like the
    first 10 to 15 minutes are lost just trying to figure out how to begin. Any recommendations or
    hints? Cheers!

    Resposta
  • 1 de julho de 2019 em 08:43
    Permalink

    Hi friends, how is the whole thing, and what you desire to say about this paragraph, in my view its in fact
    remarkable for me.

    Resposta
  • 21 de junho de 2019 em 21:12
    Permalink

    It’s actually a nice and useful piece of info. I’m happy that you simply shared this useful info with us.

    Please keep us up to date like this. Thank you for sharing.

    Resposta
  • 21 de junho de 2019 em 16:15
    Permalink

    It is really a nice and helpful piece of information. I’m happy that you shared this useful information with us.
    Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

    Resposta
  • 17 de junho de 2019 em 05:19
    Permalink

    We are a gaggle of volunteers and opening a new scheme
    in our community. Your site provided us with valuable information to work
    on. You have done a formidable activity and our whole group will be grateful to you.

    Resposta
  • 16 de junho de 2019 em 10:04
    Permalink

    Hello, after reading this awesome post i am as well happy to share my familiarity here with friends.

    Resposta
  • 15 de junho de 2019 em 01:18
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I will revisit yet again since i have saved
    as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Resposta
  • 14 de junho de 2019 em 12:21
    Permalink

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add
    to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you
    would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading
    your blog and I look forward to your new updates.

    Resposta
  • 10 de junho de 2019 em 10:01
    Permalink

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to
    say that I have really enjoyed browsing your blog posts.

    In any case I will be subscribing to your rss feed and I hope you
    write again very soon!

    Resposta
  • 7 de junho de 2019 em 04:56
    Permalink

    I am actually thankful to the holder of this web page who has
    shared this fantastic piece of writing at at this place.

    Resposta
  • 6 de junho de 2019 em 11:01
    Permalink

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you
    knew where I could locate a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and
    I’m having difficulty finding one? Thanks a lot!

    Resposta
  • 5 de junho de 2019 em 07:50
    Permalink

    I was recommended this website by way of my cousin. I am not positive whether this publish is written by means of him as nobody else recognize such exact about my trouble.

    You are incredible! Thank you!

    Resposta
  • 5 de junho de 2019 em 06:45
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored to death
    at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break.
    I enjoy the information you present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m surprised at how fast your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, fantastic site!

    Resposta
  • 4 de junho de 2019 em 14:21
    Permalink

    Valuable info. Fortunate me I discovered your web site accidentally,
    and I am stunned why this twist of fate didn’t came about in advance!
    I bookmarked it.

    Resposta
  • 4 de junho de 2019 em 00:39
    Permalink

    It’s amazing to pay a visit this web page and reading the views
    of all colleagues concerning this piece of writing, while
    I am also eager of getting knowledge.

    Resposta
  • 1 de junho de 2019 em 23:55
    Permalink

    Every weekend i used to pay a visit this site, as
    i want enjoyment, for the reason that this this site conations
    in fact fastidious funny data too.

    Resposta
  • 1 de junho de 2019 em 10:25
    Permalink

    Fantastic beat ! I would like to apprentice whilst you amend your website, how could i subscribe for a weblog
    site? The account helped me a appropriate deal. I were a little bit acquainted of this your broadcast offered shiny transparent idea

    Resposta
  • 1 de junho de 2019 em 01:22
    Permalink

    Magnificent items from you, man. I’ve consider your stuff previous to and
    you’re simply too great. I actually like what you have obtained here,
    certainly like what you are stating and the way in which by
    which you assert it. You are making it entertaining and you still care for to stay it wise.

    I can not wait to read much more from you.
    This is really a wonderful website.

    Resposta
  • 29 de Maio de 2019 em 08:37
    Permalink

    Excellent weblog right here! Additionally your web site quite a bit up very fast!

    What host are you the use of? Can I get your associate
    link in your host? I desire my site loaded up as fast
    as yours lol

    Resposta
  • 28 de Maio de 2019 em 22:27
    Permalink

    I’m curious to find out what blog system you’re working with?
    I’m experiencing some small security issues with my latest blog and I would like to find something more safeguarded.
    Do you have any suggestions?

    Resposta
  • 28 de Maio de 2019 em 14:47
    Permalink

    Hmm it looks like your website ate my first comment
    (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly
    enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.
    Do you have any tips for rookie blog writers?
    I’d certainly appreciate it.

    Resposta
  • 17 de Maio de 2019 em 00:22
    Permalink

    Howdy very cool web site!! Guy .. Excellent .. Superb ..
    I will bookmark your website and take the feeds additionally?

    I am happy to find numerous useful information right here
    in the post, we want work out extra strategies in this regard, thank
    you for sharing. . . . . .

    Resposta
  • 16 de Maio de 2019 em 21:36
    Permalink

    you are really a just right webmaster. The website loading
    pace is incredible. It kind of feels that you are doing any unique trick.
    Moreover, The contents are masterwork. you have performed a great task
    on this topic!

    Resposta
  • 15 de Maio de 2019 em 20:47
    Permalink

    Thank you for any other fantastic article. Where else may anybody
    get that kind of info in such a perfect approach of writing?
    I have a presentation subsequent week, and I’m on the look for such info.

    Resposta
  • 14 de Maio de 2019 em 02:40
    Permalink

    Thank you for some other informative site. Where else may I am getting that kind of info
    written in such an ideal method? I’ve a mission that I’m simply now working
    on, and I have been on the glance out for such info.

    Resposta
  • 13 de Maio de 2019 em 06:52
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It actually used to be a amusement account it.
    Look complex to more brought agreeable from you! However, how can we be in contact?

    Resposta
  • 11 de Maio de 2019 em 07:40
    Permalink

    Hi just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren’t
    loading correctly. I’m not sure why but I think its a linking issue.
    I’ve tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

    Resposta
  • 11 de Maio de 2019 em 06:15
    Permalink

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you
    have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I
    never seem to get there! Cheers

    Resposta
  • 11 de Maio de 2019 em 00:02
    Permalink

    Heya i’m for the first time here. I found this board and I
    find It truly helpful & it helped me out a lot. I’m hoping
    to provide one thing again and help others such as you
    helped me.

    Resposta
  • 10 de Maio de 2019 em 08:34
    Permalink

    This is really interesting, You’re a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking
    more of your excellent post. Also, I have shared your web site in my social networks!

    Resposta
  • 8 de Maio de 2019 em 03:54
    Permalink

    This design is steller! You most certainly know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Excellent job.

    I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    Resposta
  • 7 de Maio de 2019 em 07:38
    Permalink

    I think this is one of the such a lot significant info for me.
    And i am satisfied reading your article. But wanna commentary on few basic issues,
    The site style is great, the articles is truly excellent : D.

    Excellent activity, cheers

    Resposta
  • 5 de Maio de 2019 em 17:24
    Permalink

    We stumbled over here different web page and thought I might check
    things out. I like what I see so now i am following you.

    Look forward to checking out your web page again.

    Resposta
  • 4 de Maio de 2019 em 02:04
    Permalink

    This article will assist the internet visitors for creating
    new blog or even a blog from start to end.

    Resposta
  • 2 de Maio de 2019 em 23:12
    Permalink

    I think this is among the most important information for me.

    And i am glad reading your article. But want to remark on some general things, The website style is wonderful, the articles is really great : D.

    Good job, cheers

    Resposta
  • 2 de Maio de 2019 em 14:18
    Permalink

    I was suggested this blog by my cousin. I’m not sure
    whether this post is written by him as no one else know such
    detailed about my problem. You’re incredible! Thanks!

    Resposta

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *